Δευτέρα, Μαρτίου 12, 2018

Ένας εμπνευσμένος πιονιέρος του κινηματογράφου

Σχετική εικόνα

Louis Feuillade 
(1873 –  1925)

Louis Feuillade - Wikipedia


Πρωτοπόρος και εμπνευσμένος Γάλλος σκηνοθέτης
της εποχής του βωβού κινηματογράφου. Οι ταινίες του
( όλες σχεδόν μικρού μήκους) ξεπερνούν συνολικά τις 800 (!)  και διακρίνονται για  το γοητευτικό προσωπικό τους ύφος.

Ο Φεϊγιάντ κινήθηκε με άνεση από τον αφηρημένο συμβολισμό και την αλληγορία έως το λαϊκό μελό , τις αναβιώσεις μεγάλων σταθμών της παγκόσμιας ιστορίας και τις ιστορίες τρόμου, αποδεικνύοντας ότι ήταν εξίσου πειστικός στην καλλιτεχνική απόδοση των πιο ανόμοιων θεμάτων.
Οι ταινίες των αιμοσταγών  " Βαμπίρ" με τη μορφή σίριαλ υπήρξαν η μεγαλύτερη επιτυχία του και επηρέασαν  τον
Φριτς Λανγκ και τους άλλους μεγάλους Γερμανούς
εξπρεσιονιστές κινηματογραφιστές.
https://quattrocentoquattro.files.wordpress.com/2014/03/pecoraro-1.jpg
Η Αγωνία του Βυζαντίου είναι μια εξαιρετική δραματική   ταινία του βωβού κινηματογράφου, που σκηνοθέτησε ο Louis Feuillade το 1913 με θέμα την Άλωση της Κωνσταντινούπολης  από τους Οθωμανούς το 1453 . 
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα φιλόδοξη ιστορική ταινία για τα μέτρα της  εποχής, η οποία χρησιμοποιεί μεγάλο αριθμό πρόσθετων στοιχείων σε σκηνές μάχης .
Η ταινία ανοίγει με τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Κωνσταντίνο XI , ο οποίος τοποθετεί τα στρατεύματά του στα τείχη πριν επικεντρωθεί στις οθωμανικές επιθέσεις έξω από την πόλη, που υποστηρίζονται  από ένα γιγαντιαίο κανόνι που κατασκεύασε ένας Ούγγρος  μηχανικός. 
Βλέπουμε τον Μεχμέτ Β΄ σε πολεμικό συμβούλιο για  την τελική επίθεση, ενώ στην Κωνσταντινούπολη, οι υπερασπιστές της δέονται στο θεό για τη σωτηρία τους. 
Στο τρίτο μέρος της ταινίας βλέπουμε την έφοδο των Τούρκων και ειδικότερα μιας  μιας ομάδας Οθωμανών από την  Κερκοπόρτας. 
Στη  μαζική μάχη  ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα σκοτώνεται ο Κωνσταντίνος και ακολουθείη η λεηλασία της πόλης προτού ο Μωάμεθ Β εισέλθει αυτοπροσώπως στην Κωνσταντινούπολη. Στη συνέχεια, ρίχνει μια ματιά στους κρατούμενους πριν διατάξει την αναζήτηση του σώματος του Κωνσταντίνου. Όταν τελικά βρίσκεται  στη μέση ενός σωρού από πτώματα , ο τελευταίος βυζαντινός αυτοκράτορας  αποκεφαλίζεται και το κεφάλι του επιδεικνύεται θριαμβευτικά. Η ταινία τελειώνει με τη  θρίαμβική είσοδο του Μωάμεθ  στην  Αγία Σοφία .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Black Magic/«Καλιόστρο» (1949): ρεσιτάλ ερμηνείας από τον Όρσον Γουέλς για το πιο μυστηριώδες πρόσωπο της προηγούμενης χιλιετίας

Ο τελευταίος αλχημιστής - Ο κόμης Καλιόστρο «Γι` άλλους ένας σπουδαίο...